Eerste blog ooit. - Reisverslag uit El Cocuy, Colombia van haroldm - WaarBenJij.nu Eerste blog ooit. - Reisverslag uit El Cocuy, Colombia van haroldm - WaarBenJij.nu

Eerste blog ooit.

Blijf op de hoogte en volg

02 December 2015 | Colombia, El Cocuy

Nog nooit gedaan; brief schrijven aan meerderen. Ik zit op mn bed, 17.30 uur, dekens eroverheen, want mucho frisjes op ongeveer 3800 meter hoogte, Hacienda La Esperanza in el Cocuy, zoek maar op. Ik begin te landen en me nu pas te realiseren wat me de komende (nog 7) weken te doen staat. Niet dat de eerste week géén vakantie was, maar het was bedacht, ik deed wat was afgesproken. Raar, zo raar. Ik wist dat ik mn kinderen 8 weken niet zou zien, maar opeens bleek het zo te zijn, niet meer terug te draaien. Ik zat ontzettend op reis te zijn, gehaast en veel in mn hoofd, en toch al bomvol momenten van reisgeluk; de geur (zweet-eten-vuur-fruit) van Zuid-Amerika, de dramatiek in de muziek, de bolhoedjes weer, het eten onderzoeken, het opveren bij het betalen van 5 euro voor je avondeten. Maar ook zoeken naar mn plek, hoe om te gaan met alleen-reizen, met de vraag of leeftijd het reizen verandert. Ik heb zwakke momenten goed doorstaan en kom in meer rustig vaarwater. Ik lees veel (de vlucht, van carrasco, moet je ook ns doen) vooral in avond, hoewel de avond om 9 uur echt al nacht is hier. Ik zwerf veel, kijk veel. Nu al besloten het toch al erg losse programma Los te laten. De échte publiekstrekkers schrikken me ook af, zoek blijkbaar toch de stillere plaatsen. Dan zit ik in drie busjes te hobbelen over slechte wegen en we leggen 140 km per dag af. Maar de muziek (de héle dag óveral en altijd vrolijk of zielig vanwege wéér te zijn bedrogen in de liefde), het wachten op brieven die de chauffeur naar t volgende dorp brengt en de uitzichten onderweg (Alpen; zónder tuttigheid, mét indianen, machetes en bananenbomen) vergoedt veel. Deze zin was vast te lang. In vogelvlucht toch even vertellen; begonnen in Bogotá, hoofdpijn vanwege de hoogte, een soort VVV-tour gedaan per fiets (helm verplicht) waarin door n jonge gast heel veel werd verteld/getoond over politiek geweld, kunst, fruit, rappers, voetbal, redlightdistrict, arm-rijk... alles kreeg mooie aandacht. Na twee dagen en meerdere gebakjes (ze zijn hier dík!!!) met de bus (8 uur, 250 km) naar Barichara. Een middag op n basisschool rondgelopen, aardige lui daar!! Alle kindjes in uniform. Ook daar stoute kindjes, kindjes met n vlekje; blijft toch wel mn vak, iets met minimensjes. Dag daarna n oeroud pad gelopen met een Spaanse naar een nog oerouder dorp. Héét, en dat op 25 november, wat een luxe! Volgende dag dus met busjes door de stoere Alpen, aangekomen in El Cocuy, dorp vóór de bergzone waar ik hoog wil lopen. Schilderachtig Indiaans dorp waar poncho's en mobieltjes een hecht duo vormen. Geweldig om te zien. Ook de dag later; zit ik boven op een truck, de plaatselijke melkophaaltruck, die als enige zo hoog de bergen in gaat dat ik bij mn hostel kan komen. In de snijdende kou staan de indianen met baby's en oortjes hun mobiele verplichtingen bij te houden. Tot de cowboys aan toe, ze hebben er allemaal één. Morgenochtend moet ik weer ff naar beneden, want ik was zó op vakantie dat ik vergat te informeren naar vergunningengedoe; ik moet me eerst registreren, anders kom ik de bergen(nationaal park) niet in. Ik krijg n lift van de owner hier, men is hier zo aardig. Op zich niet verkeerd, zo heb ik n extra dag om te acclimatiseren, ik ga dinsdag naar Laguna Grande (4600 m) en als ik me goed voel twee dagen later naar Ritacuba Blanco, op 5330. Het moet wonderschoon zijn daar. Nou ik stop, 't is wel vakantie ja!!

  • 02 December 2015 - 20:36

    Co En Coby :

    Helemaal niet slecht helemaal niet slecht...behalve dan dat de Alpen tuttig zijn

  • 02 December 2015 - 21:08

    Linda:

    Hey Harold,

    Je wordt met de dag moderner joh. Nu ook al een blog!! Wat heb je al veel gedaan en meegemaakt in zo, n korte tijd. Dan wordt nog wat. Je hebt nog 7 weken voor de boeg!! Fantastisch om te lezen. Ik voel en beleef met je mee.
    Ga lekker door met genieten en kijk uit met die hoogte.

    Liefs,
    Linda

  • 02 December 2015 - 21:30

    Laurentia:

    Heel erg leuk om te lezen! Zie uit naar je volgende blog
    Laurentia

  • 02 December 2015 - 21:32

    Luc:

    Klinkt goed allemaal. Maar dan zit je eind november lekker in de tropenhitte, moet je toch gelijk de kou weer opzoeken? Veel mooie avonturen gewenst!
    Luc

  • 02 December 2015 - 22:24

    Caren:

    Hee broer, klinkt als muziek in de oren allemaal, heel fijn dat alles naar wens verloopt en je volop geniet. Ga lekker zo door!!!

  • 02 December 2015 - 22:42

    Mirjam:

    Oom! Goed gelukt hoor, je eerste blog ooit!
    Heel leuk om een beetje met je mee te lezen (naast de foto's die ik via mam al had gezien). Ga vooral door met het vieren en beleven van vakantie en het reisgevoel. Geniet! xx

  • 03 December 2015 - 01:22

    Lisa:

    Vond het inderdaad ook een beetje een lange zin hoor, verder tof verhaal, klinkt goed!! De vlucht is inderdaad een mooi boek! Geniet er van en tot over een paar weekjes! X

  • 03 December 2015 - 11:30

    Renee:

    Leuk dat je blogt. Leuk om zo een beetje met je mee te reizen. Geniet, geniet Harold xx

  • 03 December 2015 - 12:06

    Ernestina:

    Heej Oompie. leuk je eerste blog!
    Al veel gezien en meegemaakt lees ik leuk joh!
    En over paar weken gezellig met Lies oud en nieuw vieren, en dat in Colombia is best bijzonder :) Nou veel plezier nog!!

    Liefs,
    Ernestina



  • 05 December 2015 - 22:06

    Rhonda:

    Ha broer, mooi verhaal! Leuk om je zo te volgen. Heb een nachtje op je boot geslapen bij de meisjes en het ziet er ti top uit! liefs x

  • 13 December 2015 - 09:07

    Henk Bakhuizen :

    Ha Harold, wat een leuk verslag en mooie ervaringen. Heb het goed daar met een mooie kerstpiek en een toost op het nieuwe jaar. Groet, Henk

  • 18 December 2015 - 10:26

    Paul Broekman:

    He, Harold, je schrijft leuk man, ik ga je volgen hier, veel plezier daar!!!

  • 29 December 2015 - 11:27

    Jaap Van Rennes:

    Haha, geen strand-zee-zon vakantie dus, klinkt goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, El Cocuy

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2016

Heimwee?

04 Januari 2016

bommen in cali, brommer in bos, buik in bus

26 December 2015

blog 3, de kersteditie

17 December 2015

blog twee

02 December 2015

Eerste blog ooit.

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 3272

Voorgaande reizen:

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: